Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Retrospektivní hra pro dva hráče
Vybíral, Jan ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních principů, realizaci grafiky a zvuku, koliznímu systému, uživatelskému rozhraní, ovládání a objektovému návrhu aplikace. Druhá část popisuje samotnou implementaci navrženého systému v programovacím jazyce C++. Nakonec práce obsahuje informace o testování a zhodnocení výsledného produktu.
Detekce a rozměření elektronového svazku v obrazech z TEM
Polcer, Simon ; Vičar, Tomáš (oponent) ; Chmelík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá automatickou detekcí a rozměřením elektronového svazku ve snímcích z transmisního elektronového mikroskopu. V úvodní části práce je popsána konstrukce a nejdůležitější součástky elektronového mikroskopu. Dále jsou v teoretické části shrnuty módy osvětlení fluorescenčního stínítka, které vznikají při práci na mikroskopu. K automatické detekci elektronového svazku jsou použity metody strojového učení, konkrétně konvoluční neuronová síť U-Net. Následné rozměření elektronového svazku je provedeno na základě aproximace oblasti elektronového svazku elipsou, kde parametry elipsy udávají rozměry svazku. Jelikož při učení neuronových sítí je potřeba mít dostatečně rozsáhlou databázi snímků, jsou v práci popsány metody umělého rozšíření databáze. V práci je navržena vlastní augmentační metoda, která využívá geometrické transformace a aplikuje je na základě módu osvětlení fluorescenčního stínítka. V závěru práce jsou shrnuty a diskutovány dosažené výsledky. Úspěšnost algoritmu je zhodnocena na variabilní skupině snímků pokrývající jednotlivé módy osvětlení fluorescenčního stínítka. Celková úspěšnost dosahuje 0,815 hodnoty DICE koeficientu, který udává míru překryvu dvou oblastí. Práce je kompletně zpracována v programovém prostředí Python.
Lícování MR obrazů a histologických řezů
Martinásková, Klára ; Mézl, Martin (oponent) ; Jiřík, Radovan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá metodami lícování multimodálních obrazů. Práce je zaměřena konkrétně na lícování histologických řezů a MR snímků, což různé studie zkoumají jako možnost zlepšení diagnostiky v onkologii. Teoretická část je věnována typům registrací, geometrickým transformacím, kriteriálním funkcím, metodám optimalizace a interpolace. Dále je uveden přehled nástrojů, jimiž je možné multimodální obrazy lícovat. Pro registraci snímků, dodaných ze tří různých zdrojů, byl v prostředí MATLAB 2020a vytvořen program s přívětivým uživatelským rozhraním, kde je řešeno také předzpracování snímků. Na závěr byly výsledky registrace pomocí navrženého programu analyzovány.
Vytvoření interaktivních pomůcek z oblasti 3D počítačové grafiky
Balusek, Radim ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou interaktivních pomůcek z oblasti 3D počítačové grafiky. Úvod práce je věnován obecné teorii křivek a ploch a jejich matematickým popisem. Podrobněji jsou rozebrána témata Geometrická transformace, Perspektivní promítání a Parametrický způsob zápisu plochy. Navazující kapitola se zabývá problematikou vizualizace prostorových objektů v programovém prostředí Java. V praktické části je popsána implementace jednotlivých appletů. K vlastní realizaci interaktivních pomůcek byl použit jazyk Java, který využívá knihovní funkce JOGL. Cílem diplomové práce je vytvoření souboru interaktivních appletů z oblasti počítačové grafiky. Tyto applety budou umístěny na stránkách fakulty a budou sloužit studentům VUT v Brně ke zkvalitnění výuky.
Transformace obrazu
Novák, Radim ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámit čitatele se dvěmi základními geometrickými transformacemi ve 2D prostoru změnou rozlišení a s tím souvisejícím převzorkováním obrazu a rotací obrazu. Je zde vysvětlena tématika jasové interpolace, technika mapování a další problematika s tématem související, tj. Fourierova transformace, problém aliasingu a technika jeho potlačení.
Využití invariantů geometrických transformací k řešení úloh
Doubrava, Jiří ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Beran, Filip (oponent)
Práce se zabývá rozdělením vzájemně jednoznačných kolineárních geometrických zob- razení. Zabývá se tomuto rozdělení odpovídajícím pohledem na zadání i řešení úloh. Hlavní částí práce je sbírka řešených úloh z oblasti rovinné geometrie, které jsou rozdě- leny do několika skupin. Práce může být použita jak učiteli matematiky na středních ško- lách, tak samotnými středoškoláky. Práce je rozdělena do dvou částí; první část je teore- tická a obsahuje stručné seznámení se základními pojmy týkajícími se invariantů geome- trických transformací a popis struktury geometrie podle Felixe Kleina včetně jeho Erlan- genského programu; druhá část obsahuje samotná zadání a řešení úloh. Řešení některých uvedených úloh jsou pro lepší názornost doplněna obrázky vytvořenými v programu Ge- oGebra. Obrázky hrají svou roli i v teoretické části, kde mohou napomoci k lepšímu po- chopení některých složitějších pojmů. Některé z použitých úloh jsou autorské, jiné jsou převzaté z různých pramenů uvedených v seznamu použitých zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA geometrické transformace, grupy, Erlangenský program, invariant, řešené úlohy
Lícování MR obrazů a histologických řezů
Martinásková, Klára ; Mézl, Martin (oponent) ; Jiřík, Radovan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá metodami lícování multimodálních obrazů. Práce je zaměřena konkrétně na lícování histologických řezů a MR snímků, což různé studie zkoumají jako možnost zlepšení diagnostiky v onkologii. Teoretická část je věnována typům registrací, geometrickým transformacím, kriteriálním funkcím, metodám optimalizace a interpolace. Dále je uveden přehled nástrojů, jimiž je možné multimodální obrazy lícovat. Pro registraci snímků, dodaných ze tří různých zdrojů, byl v prostředí MATLAB 2020a vytvořen program s přívětivým uživatelským rozhraním, kde je řešeno také předzpracování snímků. Na závěr byly výsledky registrace pomocí navrženého programu analyzovány.
Detekce a rozměření elektronového svazku v obrazech z TEM
Polcer, Simon ; Vičar, Tomáš (oponent) ; Chmelík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá automatickou detekcí a rozměřením elektronového svazku ve snímcích z transmisního elektronového mikroskopu. V úvodní části práce je popsána konstrukce a nejdůležitější součástky elektronového mikroskopu. Dále jsou v teoretické části shrnuty módy osvětlení fluorescenčního stínítka, které vznikají při práci na mikroskopu. K automatické detekci elektronového svazku jsou použity metody strojového učení, konkrétně konvoluční neuronová síť U-Net. Následné rozměření elektronového svazku je provedeno na základě aproximace oblasti elektronového svazku elipsou, kde parametry elipsy udávají rozměry svazku. Jelikož při učení neuronových sítí je potřeba mít dostatečně rozsáhlou databázi snímků, jsou v práci popsány metody umělého rozšíření databáze. V práci je navržena vlastní augmentační metoda, která využívá geometrické transformace a aplikuje je na základě módu osvětlení fluorescenčního stínítka. V závěru práce jsou shrnuty a diskutovány dosažené výsledky. Úspěšnost algoritmu je zhodnocena na variabilní skupině snímků pokrývající jednotlivé módy osvětlení fluorescenčního stínítka. Celková úspěšnost dosahuje 0,815 hodnoty DICE koeficientu, který udává míru překryvu dvou oblastí. Práce je kompletně zpracována v programovém prostředí Python.
Transformace obrazu
Novák, Radim ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámit čitatele se dvěmi základními geometrickými transformacemi ve 2D prostoru změnou rozlišení a s tím souvisejícím převzorkováním obrazu a rotací obrazu. Je zde vysvětlena tématika jasové interpolace, technika mapování a další problematika s tématem související, tj. Fourierova transformace, problém aliasingu a technika jeho potlačení.
Retrospektivní hra pro dva hráče
Vybíral, Jan ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních principů, realizaci grafiky a zvuku, koliznímu systému, uživatelskému rozhraní, ovládání a objektovému návrhu aplikace. Druhá část popisuje samotnou implementaci navrženého systému v programovacím jazyce C++. Nakonec práce obsahuje informace o testování a zhodnocení výsledného produktu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.